Om os
Grundstenene til advokatfirmaet blev lagt i 1933, af advokaterne Tage H. Carstensen og P. Bornemann. Efterfølgende har advokat I.C. Mortensen, efterfulgt af advokat Nicolai Giødesen og nu advokat Silas Hecht, drevet advokatvirksomhed fra vores domicil i ejendommen på Frederiksholms Kanal 18 i København K.
I dag er Frederiksholm Advokater et moderne advokatfirma, der bistår både virksomheder, boligforeninger og private klienter. Vores hovedfokus er ejendomsadministration, fast ejendom, entreprise og proces (civile retssager og voldgiftssager), men vi tilbyder også advokatbistand inden for en række andre retsområder. F.eks. inkasso, konkurs, selskabsret og generel erhvervsret.
Det er vores mål at være blandt de bedste inden for vores felt og yde en professionel kvalitetsservice, baseret på et højt fagligt niveau – og vi arbejder altid for at skabe værdi og gode resultater for vores klienter.

Teamet
Silas Hecht
silas@frederiksholmadvokater.dk
Nicolai Giødesen
Rasmus Albrechtsen
rasmus@frederiksholmadvokater.dk
Nicolai Stig Hansen
Lea Vad Stampe
lea@frederiksholmadvokater.dk
Jan Ulrich Nielsen
jan@frederiksholmadvokater.dk
Christina
christina@frederiksholmadvokater.dk
Christine
christine@frederiksholmadvokater.dk
Lotte
lotte@frederiksholmadvokater.dk
Lærke
laerke@frederiksholmadvokater.dk
Søren Sørensen
soeren@frederiksholmadvokater.dk
Anette
anette@frederiksholmadvokater.dk
Susan
susan@frederiksholmadvokater.dk
Pernille
pernille@frederiksholmadvokater.dk
Luna Martorell Nielsen
Tobias
tobias@frederiksholmadvokater.dk
Teamet
Silas Hecht
silas@frederiksholmadvokater.dk
Lea Vad Stampe
lea@frederiksholmadvokater.dk
Søren Sørensen
soeren@frederiksholmadvokater.dk
Lærke
laerke@frederiksholmadvokater.dk
Nicolai Giødesen
Jan Ulrich Nielsen
jan@frederiksholmadvokater.dk
Christine
christine@frederiksholmadvokater.dk
Pernille
pernille@frederiksholmadvokater.dk
Rasmus Albrechtsen
rasmus@frederiksholmadvokater.dk
Anette
anette@frederiksholmadvokater.dk
Christina
christina@frederiksholmadvokater.dk
Luna Martorell Nielsen
Nicolai Stig Hansen
Susan
susan@frederiksholmadvokater.dk
Lotte
lotte@frederiksholmadvokater.dk
Tobias
tobias@frederiksholmadvokater.dk
Information

Frederiksholm Advokater’s advokater er beskikket af Justitsministeriet og er medlemmer af Advokatsamfundet.
Alle advokater hos Frederiksholm Advokater er omfattet af vores ansvarsforsikring og garantiordning tegnet hos TCNA Insurance Company (Europe) S.A (Policenr. DKFL10568797) dækker al advokatvirksomhed udøvet af Frederiksholm Advokater ApS, udøvet i Danmark.
Advokaterne hos Frederiksholm Advokater er omfattet af Advokatsamfundets tilsyns- og disciplinærsystem og af reglerne om god advokatskik, jf. retsplejelovens § 126. Herudover gælder de advokatetiske regler. De regler, der særligt gælder for udøvelse af advokaterhvervet, kan findes på Advokatsamfundets hjemmeside www.advokatsamfundet.dk.
Frederiksholm Advokater benytter NewBanking Identity til indsamling og opbevaring af følsomme oplysninger i forbindelse med iagttagelse af vores forpligtelser i henhold til hvidvaskloven.
Forretningsbetingelser
Frederiksholm Advokater ApS er hjemmehørende på følgende adresse:
Frederiksholm Kanal 18, 1. sal mf.
1220 København K
Telefon nummer: + 45 3315 8445
E-mail: info@frederikshoklmadvokater.dk
CVR nr.: 44 47 29 61
Firmaets advokater er beskikket af Justitsministeriet i Danmark og er en del af Advokatsamfundet.
1. OPDRAGET
Den juridiske bistand og omfanget af den pågældende opgave aftales såvel ved opstart som løbende med klienten.
Rådgivningen er skræddersyet til den enkelte klient og dennes særlige behov. Rådgivningen kan og må derfor ikke anvendes til andet formål uden udtrykkelig forhåndsaccept fra os. Medmindre andet aftales, er vi alene ansvarlige i forhold til klienten for den ydede rådgivning.
Klienten får de nødvendige rettigheder til at bruge det konkrete skriftlige materiale, som vi har udarbejdet til brug for en given sag, mens Frederiksholm Advokater ApS bevarer immaterielle rettigheder, herunder ophavsrettigheder, til det frembragte materiale.
Vi kan se os nødsaget til at ophøre med at repræsentere en klient, f.eks. hvis klienten misligholder disse betingelser, er under konkurs eller er insolvent, eller hvis betaling ikke finder sted i henhold til vores betingelser.
2. INTERESSEKONFLIKT
I overensstemmelse med Advokatsamfundets regler og vores habilitetsprocedurer afklarer vi, at der ikke foreligger nogen interesse- eller loyalitetskonflikt, inden vi endeligt påtager os en opgave.
3. FOREBYGGENDE FORANSTALTNINGER MOD HVIDVASK – ID OG PEP-ERKLÆRING
Advokater er underlagt ”Lov om forebyggende foranstaltninger mod hvidvask af penge og finansiering af terrorisme” (kaldet ”Hvidvaskloven”). Loven forpligter Frederiksholm Advokater ApS til at indhente og opbevare klienters identitetsoplysninger i fem år. Derfor skal klienter oplyse navn, adresse og CPR-nr. eller CVR-nr. ved oprettelse af en sag og i fornødent omfang vise dokumentation herfor i form af pas eller kørekort i sager, der omfatter pengetransaktioner. For selskabers vedkommende skal der tillige foreligge oplysninger og dokumentation for reelle ejerforhold.
Lov om forebyggende foranstaltninger mod hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme forpligter desuden Frederiksholm Advokater ApS til at undersøge transaktioner, hvis der opstår mistanke om, at de har tilknytning til hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme. I den forbindelse er vi, jf. § 16 i ”Hvidvaskloven”, forpligtede til at underrette Statsadvokaten for særlig Økonomisk Kriminalitet eller Advokatsamfundet samt videregive klientens ID-oplysninger, såfremt der opstår mistanke om klientens hvidvask af penge eller finansiering af terrorisme.
Endelig er vi forpligtede til – som følge af samme lov – at indhente oplysninger om klienten for at få klarhed over, hvorvidt klienten er en såkaldt ”Politisk Eksponeret Person”, eller om klienten er nærtstående familiemedlem eller samarbejdspartner til en Politisk Eksponeret Person, hvilken skal besvares skriftligt af klienten i en særskilt erklæring (PEP-erklæring) ved opstart af sagen.
4. FORTROLIGHED
Alle oplysninger, som vi modtager i forbindelse med en opgave, behandles som fortrolige, medmindre det fremgår af omstændighederne, at de ikke er af fortrolig karakter. Denne tavshedspligt følger af De Advokatetiske Regler og Persondataloven.
5. FORSIKRING OG ANSVARSBEGRÆNSING
Frederiksholm Advokater ApS er ansvarlig for den juridiske rådgivning i overensstemmelse med dansk rets almindelige regler. Vores ansvar for skade omfatter alene direkte tab, således at følgeskader og ethvert indirekte tab, herunder driftstab, tab af data eller goodwill, ikke er omfattet af vores ansvar. Frederiksholm Advokater ApS hæfter ikke for rådgivning eller andre ydelser, der er ydet eller leveret af andre end os, som vi efter aftale med klienten har anmodet om bistand, eller som vi har henvist klienten til.
Advokaterne er omfattet af Frederiksholm Advokater ApS’ ansvarsforsikring og garantiordning tegnet hos TCNA Insurance Company (Europe) S.A (Policenr. DKFL10568797). Ansvarsforsikringen dækker al advokatvirksomhed udøvet af Frederiksholm Advokater ApS al advokatvirksomhed, uanset hvor advokatvirksomheden udøves.
Frederiksholm Advokater ApS’ ansvar for rådgivning i forbindelse med en sag er begrænset til DKK 5.000.000. Klientens krav for flere sager samlet kan i øvrigt ikke overstige DKK 10.652.510 inden for det samme eller det følgende kalenderår.
Hvis klienten er erhvervsdrivende, forældes erstatningskrav imod Frederiksholm Advokater ApS, 12 måneder efter klienten bliver bekendt med eller burde være blevet bekendt med de omstændigheder, som begrunder et krav. Forældelse indtræder dog senest 3 år efter, at rådgivningen, som kravet baseres på, er ydet.
Advokaterne er omfattet af Advokatsamfundets tilsyns- og disciplinærsystem og af reglerne om god advokatskik, jf. retsplejelovens § 126. Herudover gælder De Advokatetiske Regler. De regler, der særligt gælder for udøvelse af advokaterhvervet, kan findes på Advokatsamfundets hjemmeside www.advokatsamfundet.dk.
6. HONORAR
I medfør af retsplejelovens § 126, stk. 2, må en advokat ikke kræve højere vederlag, end hvad kan anses for rimeligt.
Vores honorar fastsættes på grundlag af en konkret vurdering, hvori bl.a. følgende elementer indgår: Det anvendte tidsforbrug, anvendt specialkompetence, opgavens kompleksitet, om opgaven har nødvendiggjort en indsats under betydeligt tidspres, den interesse opgaven repræsenterer for klienten, det ansvar der er forbundet med opgaven og det opnåede resultat.
Såfremt klienten anmoder om det, udarbejder vi et overslag over vores honorar eller kriterierne for beregning heraf. Dette overslag er indikativ, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.
En eventuel tvist om salærets størrelse opkrævet af Frederiksholm Advokater ApS og/eller utilfredshed med en advokats adfærd kan indbringes for Advokatnævnet, Kronprinsessegade 28, 1306 København K – www.advokatnaevnet.dk.
7. FAKTURERING OG BETALINGSBETINGELSER
Ved større eller længerevarende opgaver faktureres salæret bagud hver måned, medmindre andet er aftalt. Ved mindre eller kortvarige opgaver faktureres salæret ved opgavens afslutning.
Betalingsbetingelserne er 8 dage netto til det på fakturaen anførte kontonummer. Vort salær tillægges moms efter de herfor gældende regler. Ved forsinket betaling beregnes der morarenter i overensstemmelse med renteloven.
Vi forbeholder os ret til at afkræve klienten en forudbetaling, såfremt sagens karakter eller klientens opholdssted efter vort skøn nødvendiggør dette.
Alle klientmidler, som betros Frederiksholm Advokater ApS, forvaltes efter Advokatsamfundets regler om behandling af klientmidler. Ved afregning af klientmidler indsat på vores hovedklientkonto vil tilskrivning/opkrævning af renter – såvel positive som negative – kun ske når 1) rentebeløbet overstiger DKK 500, indeståendet afregnes senere end 14 kalenderdage og tilsvaret (beløbet til forrentning) overstiger DKK 50.000, eller 2) når indeståendet er indsat på særskilt klientkonto. Er indeståendet indsat på særskilt klientkonto afregnes de af banken tilskrevne positive/negative renter til klienten uanset størrelse, periode mv. og klienten opkræves udlæg til gebyr (pt. DKK 750), som banken opkræver ved oprettelse af særskilt klientkonto.
Vi har klientkonto i Danske Bank A/S. I tilfælde af en banks konkurs får indskyderne dækning i henhold til lov om garantiordning for indskydere og investorer. Garantiformuen dækker en berettiget indskyders midler op til et beløb svarende til EUR 100.000 (ca. DKK 750.000). Dækningsmaksimummet gælder det samlede indskud i banken, selvom pengene står på forskellige konti, herunder både på klientbankkonti og egne konti. Der gælder særlige regler for indskud vedrørende fast ejendom, hvis den faste ejendom har været anvendt til eller hovedsageligt er bestemt til ikke-erhvervsmæssige formål. Her dækkes beløb op til EUR 10 mio., indtil 12 måneder efter beløbet blev indsat, og uanset om indskuddet står på en særskilt konto eller ej. Nærmere oplysninger om garantiordningen findes på Garantiformuens hjemmeside www.gii.dk.
Ved afregning af klientmidler indsat på vores hovedklientkonto vil tilskrivning af såvel positive som negative renter først ske når 1) der er indsat minimum DKK 50.000 (tilsvar til forrentning) i en sammenhængende periode på minimum 14 dage og rentebeløbet ikke overstiger DKK 500 eller når 2) indeståendet er indsat på særskilt klientkonto. Er indeståendet indsat på særskilt klientkonto afregnes de af banken tilskrevne positive/negative renter til klienten uanset størrelse, periode mv. og klienten opkræves udlæg til gebyr (pt. DKK 750), som banken opkræver ved oprettelse af særskilt klientkonto.
8. UDLÆG
Klienten debiteres særskilt for eventuelle opgaverelaterede omkostninger til tredjemand, der afholdes i forbindelse med den udførte bistand. Dette kan for eksempel være retsafgift, tinglysningsafgift, gebyrer, rimelige rejse- og opholdsudgifter, forplejning og forsendelsesudgifter. Såfremt advokaten, der behandler sagen, skal indestå for omkostninger til syn og skøn – og der ikke er retshjælpsdækning eller fri proces – vil der også ske opkrævning af en skønnet udgift. Ved større kopieringsopgaver beregnes særskilt salær.
9. OPBEVARING AF SAGSAKTER
Originale dokumenter udleveres senest i forbindelse med opgavens afslutning, og vi opbevarer sagsakter i mindst fem år fra sagens afslutning.
10. LOVVALG OG VÆRNETING
Enhver tvist mellem en klient og Frederiksholm Advokater ApS skal afgøres efter dansk ret med Københavns Byret som værneting.
- Dataansvar
Frederiksholm Advokater ApS er dataansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger. Vores juridiske oplysninger er følgende:
Frederiksholm Advokater ApS
Frederiksholms kanal 18, 1.
1220 København K.
Cvr: 44472961
- Formål med behandling og kategorier af personoplysninger
I forbindelse med leveringen af vores ydelser kan vi behandle følgende oplysninger om dig:
Juridiske ydelser:
Hvis du er klient hos Frederiksholm Advokater ApS eller potentiel klient, behandler vi som udgangspunkt dine oplysninger for at kunne yde juridisk rådgivning til dig (med henblik på at indgå eller opfylde den aftale, vi har med dig eller den virksomhed, du repræsenterer).
Vi kan efter omstændighederne behandle dine identitets-, kontakt- og professionelle oplysninger, herunder navn, e-mailadresse, telefonnummer, din privatadresse, din stilling, din uddannelsesmæssige baggrund og oplysninger om vores forretningsmæssige relation. Desuden behandler vi oplysninger om finansielle forhold, herunder betalingsoplysninger og skatteoplysninger.
Retsgrundlaget for vores behandling er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b samt vores legitime interesse i administration af klientforholdet, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f.
Afhængig af de konkrete omstændigheder i den eller de sager, vi bistår dig med, kan vi ligeledes behandle følsomme personoplysninger, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f og artikel 9, stk. 2, litra f, og/eller oplysninger om strafbare forhold, jf. databeskyttelseslovens § 8, stk. 3 og 4.
Selskabsoplysninger er som udgangspunkt ikke er omfattet af databeskyttelsesforordningen.
Da vi som advokatvirksomhed er underlagt pligter efter hvidvaskloven i forbindelse med visse af vores juridiske ydelser, vil vi ligeledes behandle dine personoplysninger i den forbindelse, herunder identitetsoplysninger, fx navn, CPR-nr., pasnummer, etc. Vi behandler alene oplysninger indhentet efter hvidvaskloven – identitetsoplysninger og oplysninger om forretningsforbindelsen – med henblik på opfyldelse af vores pligter efter denne lov. Oplysningerne bliver ikke brugt til kommercielle formål. Retsgrundlaget for denne behandling er hvidvaskloven.
Vi henviser i øvrigt til Frederiksholm Advokater ApS forretningsbetingelser
Udvikling af eksisterende eller potentielle klientforhold, mv.:
Vi kan ligeledes behandle dine personoplysninger med henblik på at vedligeholde og udvikle eksisterende eller potentielle klientforhold samt vores forhold til samarbejdspartnere, forretningsforbindelser, mv.
Vi kan i den forbindelse behandle oplysninger om navn, titel, virksomhed, adresse, telefonnummer, hvilke netværk du er en del af og i nogle tilfælde fødselsdag og jubilæer, mv. Oplysningerne indsamles som udgangspunkt alene, hvis du vælger at give dem til os, fx via din mailsignatur, visitkort, mv. Vi kan dog også indsamle oplysninger fra andre kilder, fx offentligt tilgængelige oplysninger fra din arbejdsgivers hjemmeside eller virk.dk.
Grundlaget for behandlingen af dine personoplysningerne er Frederiksholm Advokater ApS s legitime interesse i vedligeholdelse og udvikling af ovennævnte relationer, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f.
Parter, modparter, repræsentanter og andre tredjeparter
Hvis du er part, modpart, repræsentant eller anden tredjepartsaktør i en sag Frederiksholm Advokater ApS behandler, behandler vi som udgangspunkt dine oplysninger for at kunne bistå vores klient i den pågældende sag.
Vi kan behandle dine identitets-, kontakt- og professionelle oplysninger, herunder navn, e-mailadresse, telefonnummer, din privatadresse, din stilling, din relation til sagen og andre almindelige personoplysninger, der indgår i sagen, fx økonomiske oplysninger.
Retsgrundlaget for vores behandling er vores legitime interesse i som advokater at bistå vores klient med håndteringen af sagen, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f. I visse tilfælde kan retsgrundlaget desuden være efterlevelse af en retlig forpligtelse, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra c.
Afhængig af de konkrete omstændigheder i den eller de sager, vi bistår med, kan vi ligeledes behandle følsomme personoplysninger om dig, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f og artikel 9, stk. 2, litra f, oplysninger om strafbare forhold, jf. databeskyttelseslovens § 8, stk. 3 og 4 og/eller oplysninger om dit CPR-nummer, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f, og artikel 9, stk. 2, litra f, jf. databeskyttelseslovens § 11, stk. 2, nr. 4, jf. § 7, stk. 1. Vi kan også behandle dine følsomme personoplysninger, hvis de er offentliggjort af dig selv og de er relevante for den sag, vi behandler, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f og artikel 9, stk. 2, litra e.
- Modtagere
I visse tilfælde overlader vi dine personoplysninger til vores samarbejdspartnere og leverandører, fx it-leverandører, udbydere af klienttilfredshedsundersøgelser, leverandør af nyhedsbrevservice, mv. Disse samarbejdspartnere behandler alene personoplysningerne på Frederiksholm Advokater ApS s vegne og i overensstemmelse med Frederiksholm Advokater ApS s instruks.
Vi kan ligeledes videregive dine oplysninger til eksterne tredjeparter, hvis vi bliver pålagt det, eller det er en del af den ydelse, vi leverer til dig. Det kan fx være til politiet, Skatteforvaltningen, andre offentlige myndigheder, danske eller udenlandske domstole, voldgiftsretter, andre advokatvirksomheder, parter, modparter, repræsentanter og andre tredjepartsaktører i sager samt eksterne samarbejdspartnere, fx undervisere.
Vedrørende cookies, se vores cookie- og privatlivspolitik for hjemmesidebesøgende.
I forbindelse med at vi skal indsætte modtagne klientmidler på en klientkonto, har vi pligt til at videregive klientens identitetsoplysninger til det kontoførende pengeinstitut til brug for dettes opfyldelse af de pligter, der påhviler os efter hvidvaskloven.
- Tredjelande
Frederiksholm Advokater ApS kan overføre dine personoplysninger til tredjelande (lande uden for EU/EØS). Det kan fx være aktuelt, hvis du har behov for bistand fra Frederiksholm Advokater ApS s kontorer uden for EU/EØS, eller fordi vi i forbindelse med rådgivning af dig er nødt til at inddrage eksterne såsom forbindelsesadvokater, finansielle rådgivere, andre rådgivere, banker, forsikringsselskaber for at kunne levere den ønskede rådgivning. Det kan i den forbindelse også være nødvendigt at inddrage relevante udenlandske myndigheder mv. En sådan ad hoc-overførsel af personoplysninger vil ske i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningens artikel 49, stk. 1, litra b-e. Ved overførsel af personoplysninger i andre situationer, fx til samarbejdspartnere, der behandler personoplysninger efter Frederiksholm Advokater ApS s instruks, anvender vi som det klare udgangspunkt EU-Kommissionens standardkontraktbestemmelser (SCC’er) som overførselsgrundlag, og du har ret til at anmode om indsigt heri.
- Sikkerhed
Vi har høje standarder for sikkerhed, også når det gælder beskyttelsen af dine personoplysninger. Derfor har vi en række interne procedurer og politikker, der sikrer, at vi lever op til vores høje sikkerhedsstandarder og således opfylder kravene om implementering af passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger. Dermed gør vi vores bedste for at sikre dine personoplysningers kvalitet og integritet.
Hvis du har behov for at sende os følsomme personoplysninger, anbefaler vi, at du benytter kryptering, fx sikker mail eller kodebeskyttet fil (Word eller PDF-format).
- Cookies
Når du bruger vores hjemmeside, kan der via cookies indsamles oplysninger om fx brugeradfærd, browsertype, enhedskategori, oplysninger om dine foretrukne indstillinger samt IP-adresse.
Behandling til markedsføringsformål sker på baggrund af databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra a (samtykke).
Behandling til øvrige formål, fx statistik over hjemmesidebesøg, optimering af funktionalitet og lignende, sker på baggrund af databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra f (interesseafvejningsreglen), hvor den legitime interesse for Frederiksholm Advokater ApS er at udvikle og vedligeholde en relevant hjemmeside, som fungerer optimalt.
Du kan ændre dine valg i relation til cookieplacering og tilbagekalde eventuelle samtykker ved at klikke på det runde ikon nederst til venstre på din skærm.
Du kan læse mere om brugen af cookies i vores cookiepolitik, som du kan finde via dette link.
- Opbevaring og sletning
Vi sletter dine personoplysninger, når vi ikke længere har behov for at behandle dem til at opfylde et eller flere af de formål, som fremgår ovenfor. Særlige lovregler, herunder i fx bogførings-, hvidvask- og forældelsesloven, kan dog give os pligt eller ret til at opbevare dem i længere tid. Oplysningerne kan også behandles og opbevares længere, hvis de er anonymiseret.
Vi opbevarer som hovedregel personoplysninger indsamlet i forbindelse med levering af juridiske ydelser, herunder oplysninger om parter, modparter, repræsentanter og andre tredjepartsaktører i sager, i ti år efter klientforholdets ophør, men der kan i særlige tilfælde være kortere eller længere opbevaringsperioder, herunder for at overholde retlige krav til sletning eller opbevaring.
Dokumentation for dit markedsføringsretlige samtykke opbevares i to år, fra du har tilbagekaldt dit samtykke til at modtage direkte markedsføringsmateriale. Opbevaringsperioden er fastsat på baggrund af Frederiksholm Advokater ApS s legitime interesse i at kunne dokumentere, at direkte markedsføring er sket i overensstemmelse med gældende lovgivning.
Oplysninger, der er indsamlet i forbindelse med udvikling af eksisterende eller potentielle klientforhold, opbevares så længe de er relevante for den eksisterende eller potentielle klientrelation og for en yderligere periode på op til seks måneder.
Personoplysninger, der indgår i bogføringsmateriale opbevares i fem år fra regnskabsårets udløb, hvorefter oplysningerne slettes. Opbevaringsperioden er fastsat på baggrund af opbevaringskravene i bogføringslovens § 10 og sker derfor med henblik på at overholde gældende lovgivning.
Personoplysninger, som vi har indhentet efter hvidvaskloven, opbevares i fem år efter klientforholdets ophør og slettes derefter.
- Dine rettigheder
Du har ret til at få indsigt i de personoplysninger, som vi behandler om dig, med visse undtagelser, der er fastsat i lovgivningen. Derudover kan du gøre indsigelse mod indsamling og videre behandling af dine personoplysninger. Endvidere har du ret til at få berigtiget dine personoplysninger, eller du kan bede os om at begrænse behandlingen af dine personoplysninger.
Hvis du beder om det, vil vi slette de personoplysninger, som vi har registreret om dig, uden unødigt ophold, medmindre vi kan fortsætte behandlingen på et andet grundlag, fx hvis behandlingen er nødvendig for at kunne fastlægge et retskrav, hvis det er nødvendigt for at besvare en henvendelse fra dig, eller hvis vi efter lovgivningen er forpligtet til at opbevare oplysningerne.
Under visse omstændigheder kan du også anmode om, at vi giver dig en kopi af dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format, og anmode om, at vi transmitterer oplysningerne til en anden dataansvarlig (dataportabilitet).
Hvis vi behandler dine personoplysninger på baggrund af dit samtykke, kan du til enhver tid trække dit samtykke tilbage. Dette kan ske ved at kontakte os (se nedenfor). Hvis du trækker dit samtykke tilbage, vil vi ophøre med at behandle dine personoplysninger, medmindre vi er berettigede eller forpligtede til at fortsætte behandlingen eller opbevaringen af dine personoplysninger på andet grundlag, herunder i henhold til lovgivningen. Tilbagekaldelse af dit samtykke berører ikke lovligheden af den behandling, som er sket før tilbagekaldelse af samtykket.
Hvis du ønsker at gøre brug af dine rettigheder som beskrevet ovenfor, er du til enhver tid velkommen til at kontakte os (se nedenfor).
Vi beder om, at du i forbindelse med henvendelser vedrørende dine rettigheder giver os tilstrækkelige oplysninger til, at vi kan behandle din henvendelse, herunder dit fulde navn og din e-mailadresse, så vi kan identificere dig og svare på din anmodning. Vi vil svare på din henvendelse hurtigst muligt.
Hvis du er uenig i den måde, som vi behandler dine personoplysninger på, eller de formål, som vi behandler oplysningerne til, er du velkommen til at kontakte os. Du kan også indgive en klage til:
Datatilsynet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Telefon 33 19 32 00
E-mail dt@datatilsynet.dk
- Links til andre hjemmesider mv.
På vores hjemmeside er der links til andre hjemmesider eller til integrerede hjemmesider. Frederiksholm Advokater ApS er ikke ansvarlig for indholdet af andre selskabers hjemmesider eller for deres praksis i forbindelse med indsamling af personlige oplysninger.
Når du besøger andre hjemmesider, bør du altid læse hjemmesidens politik om beskyttelse af personlige oplysninger og andre relevante politikker.
- Ændringer af privatlivspolitikken
Vi forbeholder os retten til at ændre denne privatlivspolitik grundet væsentlige ændringer i lovgivningen, nye tekniske løsninger, nye eller forbedrede funktioner eller for at forbedre hjemmesiden.
- Kontakt
Skriv til info@frederiksholmadvokater.dk – med Privatlivspolitik i emnefeltet, hvis vi skal ændre eller slette personlige oplysninger, vi har registreret om dig, hvis du ikke ønsker at modtage flere meddelelser fra os, eller hvis du i øvrigt har spørgsmål til retningslinjerne i vores privatlivspolitik.
Siden er opdateret oktober 2024
Cookies
Læs her om vores brug af cookies på www.frederiksholmadvokater.dk
På vores hjemmeside bruger vi cookies, hvis du samtykker til, at de lagres på din browser i forbindelse med dit besøg på hjemmesiden. Du bliver bedt om at give dit samtykke første gang, du besøger hjemmesiden og efterfølgende, hvis du har takket nej tidligere.
Hvis du samtykker og efterfølgende besøger hjemmesiden igen fra samme browser, bliver du ikke bedt om at samtykke igen. Det betyder, at der også ved dine efterfølgende besøg vil blive lagret cookies i din browser. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at vælge ”Slet cookies” som beskrevet nedenfor.
Hvad er en cookie?
En cookie er en lille datafil, der bruges til at genkende det elektroniske terminaludstyr, som du anvender, når du besøger en hjemmeside. Dit terminaludstyr kan f.eks. være din computer, smartphone eller tablet. Ved at kunne genkende dit terminaludstyr, kan vi indsamle vigtig information om, hvorvidt du har besøgt hjemmesiden tidligere.
Cookies kan ikke identificere dig direkte som en individuel bruger, men snarere det elektroniske terminaludstyr, du har brugt, men dit udstyr betragtes også som personoplysninger om dig.
Nogle cookies er midlertidige og slettes, så snart du lukker din browser. De kaldes sessionscookies. Andre cookies gemmes på dit terminaludstyr i en længere periode. De kaldes permanente cookies.
Frederiksholm Advokater cookies
Vi placerer og anvender cookies på dit terminaludstyr, når du besøger vores hjemmeside. Denne type cookies kaldes førstepartscookies.
Vores cookies placeres og anvendes til dette formål:
- Forbedring af brugervenligheden ved at siden loader enklere og hurtigere
Vi samarbejder med et webbureau, som lægger cookies på terminaludstyret for Frederiksholm Advokater, når du besøger vores hjemmeside. Webbureauet er vores databehandler.
Sådan kan du slette eller helt undgå cookies
Har du samtykket til vores brug af cookies, men ønsker at trække dit samtykke tilbage, skal du klikke på det lille cookie ikon.
Hvis du ønsker, at der slet ikke lagres cookies på dit IT-udstyr, kan du blokere for cookies i dine browserindstillinger.
Kontakt
Hvis du har spørgsmål om de cookies, vi bruger, eller vores cookiepolitik, er du velkommen til at kontakte os:
Frederiksholm Advokater ApS
Frederiksholms kanal 18, 1.
1220 København K.
Cvr: 44472961
info@frederiksholmadvokater.dk
+45 33 15 84 45
Indbetalinger til klientkonto kan ske til Danske Bank, reg.nr. 4180 konto 4180 518 398.